reklama

Krkavčia matka2

Na môj včerajší článok sa ozvalo pár ľudí a ja som si uvedomil, že ten výtvor, ktorý mal spočiatku vyzerať úplne ináč, je nedokončený. Nikto totiž nepochopil a zrejme ani nemohol pochopiť to, čo som chcel pôvodne povedať a čo som potom naznačil iba v závere a aj to veľmi jemne. Takže ešte raz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Úvod ostáva. Dieťa, ktoré opitá matka zadusila, bolo jej tretím dieťaťom, ktoré zomrelo. Jedno ako trojmesačné, druhé potratila a tretie zadusila. "Poľahčujúca" okolnosť, fakt, že bola opitá, sa v tomto prípade stáva okolnosťou priťažujúcou. Zaslúži si ísť do vezenia, na psychiatrické či prinajmenšom protialkoholické liečenie. Neviem ako iní, ale ja by som nechcel byť na mieste toho dieťaťa. A pravdu povediac, ani na mieste jeho matky.

V tomto bode som odbočil od pôvodne vytýčenej témy ku mojej mame. Myslel som, že to bude iba medzizastávka, ale nakoniec článok pri nej aj skončil. Mama možno nebola v takej ťažkej situácii ako dotyčná pani. Mala okolo seba ľudí, ktorí ju mali radi a nebola alkoholička. Je veľa takých žien. Žien, ktoré sú zahrnuté láskou svojich blízkych, a ktoré nie sú alkoholičky.

Je mi ľúto novorodenca, je mi ľúto aj jeho trojmesačného brata a je mi ľúto aj jeho nenarodeného súrodenca, ktorý nemohol živý uzrieť tento svet.

Je veľa žien, ktoré majú doma oporu, nie sú alkoholičky a nepotratia spontánne dieťa, pretože veľa pijú. Nechajú si však potrat vyvolať v sterilnej ambulancii lekárom, ktorý "chráni" život.

Aký rozdiel je medzi neúmyselným zabitím novonarodeného dieťaťa a úmyselným potratom šesť-sedem mesiacov skôr? Uplynie pol roka a zo zárodku, ktorý je možné legálne zabiť, vyrastie jedinec, ktorému spôsobiť smrť je trestné. Ten "zárodok" vyrastie sám, bez pomoci matky. Tá môže piť, fajčiť, môže chodiť na zábavy a niekedy to dieťa prežije. Tak ako toto. Samozrejme, žene je počas prvých troch mesiacov často zle, potom tlačí, rozťahuje sa, je to dosť nepohodlné. Ale trvá to deväť mesiacov, dobre kým sa žena dá doporiadku jedenásť. Dieťa potom môže prežiť celý život. Šesťdesiat až sedemdesiat rokov. Niektoré áno, niektoré nie. Tie, ktorých mamy nebudú chcieť absolvovať ťažkých deväť mesiacov, sa dožijú maximálne troch mesiacov.

Takto nejako som chcel pôvodne ukončiť môj článok. Nakoniec som sa priklonil ku extra light verzii:
"Ale keď sa pozriem na tento svet, na všetky krásy, ktoré môžem vidieť, ktorých sa môžem dotknúť, je mi ľúto nielen tých troch, trojmesačného, novonarodeného i šesť(troj?)mesačného plodu, ale aj všetkých ostatných, ktoré sa nemohli narodiť, lebo ich matky neboli ako moja normálna mama."

Skutočný život počatých detí je často kratší, ako trimestrálny kurz cudzieho jazyka, ako polrok v škole, ako prázdniny počas školského roku. Je to otrepaná téma, ale ... tá žena si zaslúži trest. Výchovný trest, ktorý jej pomôže uvedomiť si, že to takto ďalej nejde.

Aj tento článok ostane "nedokončený". Dokončiť si ho však musí každý sám vo svojom vnútri.

Marián Miliczki

Marián Miliczki

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

večne nespokojný post post moderný rebelant hľadajúci to, čo je za ... Zoznam autorových rubrík:  spoločnosťpolitikazahraniciepoznámkytrinásta komnatamuž a ženasúkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu